”Den bedste måde at forudsige fremtiden på, er at skabe den” Sådan kommer det fra et kontor med mange forskellige individer, der alle har noget til fælles. Ja nemlig – salg!
Det er nogle gange svært selv at se, hvorfor man ikke får solgt nok, eller hvorfor alt går den forkerte retning. Dette er især en svær indtrængningsbarriere, hvis man ikke selv forstår sine små, men måske fatale salgsfejl.
Men hvorfor er salgsarbejdet så svært?
Fordi I former jeres kunder til forskellige ”bokse”, når I burde se dem som enkelt-individer. Virksomheder har brug for deres egen form for løsningsforslag, som altid kan findes, hvis bare man tager sig tid til at lytte, og derefter tilretter salgsarbejdet!
Find den rette løsning for dine kunder
Det er vigtigt at blive ved med at holde kontakten, også selvom nogle virksomheder elsker at spille kostspare, eller ikke ved, om de har brug for din hjælp. Løsningen til dette problem, er i hvert fald ikke at stoppe med at kontakte dem, selv hvis et nej bliver brugt på en meget tvivlsom måde. Løsningen er at blive ved med at holde kontakten, og eventuelle relationer til kunderne.
Hvis du vil vide mere tryk her.
Ellers har jeg nogle få fif/fiduser til løsningen:
- Sælg løsninger til kunden – Virksomheder vil ikke bare have et produkt, men en konkret løsning på deres problem, så indret jeres salg efter deres behov
- Hav dine salgsmål for øje – Husk at kende jeres kundes problem, inden du overhovedet tager et møde
- Husk helikopteroverblikket – Sørg altid for at vide, hvor I er bedre end jeres konkurrenter