Blog
Vi vil her tage aktuelle emner op, give inspiration og værktøjer til forretnings- og salgsudvikling af din virksomhed.
Primær målgruppe er CEO, salgsdirektør/chef, sælger og forretningsudvikler. Alle er naturligvis velkomne til at læse med.
Ønsker du at høre mere om de enkelte emner – brug vores Kontaktformular eller ring på tlf. 4352 6699.
Går salget den rigtige retning?
”Den bedste måde at forudsige fremtiden på, er at skabe den” Sådan kommer det fra et kontor med mange forskellige individer, der alle har noget til fælles. Ja nemlig - salg! Det er nogle gange svært selv at se, hvorfor man ikke får solgt nok, eller hvorfor alt går...
Sådan optimerer du dine mersalgsteknikker
Kom tættere på dine kunder end nogensinde før, faktisk så tæt at du kan sælge deres købsbehov, før de selv har indset hvad de vil have.” Sådan lød det fra en visionær, virksomhedsejer og professionel sælger i Trillionklassen, Steve Jobs. Ved konstant at optimere sine...
Det der virkede i går, virker ikke nødvendigvis i morgen
”Vi gør dét, som vi gjorde i går. Og vi får også de samme resultater som i går. ” Sådan lød den tørre konstatering fra en ejer af en mellemstor virksomhed på et møde, hvor vi talte om mulighederne for vækst og optimering. Han havde indset det, som mange virksomheder...
Få flest mulige kompetencer ind i din virksomhed, ved hjælp af en bestyrelse
Du kan ikke selv være verdensmester i alle discipliner. Få supplerende kompetencer igennem en bestyrelse, og oplev at din virksomhed pludselig kan ses igennem andre øjne. På denne måde kan du få ny inspiration, og viden til din virksomhed, som du ellers ikke selv...
9 veje til mersalg
Vil du sælge mere end du gør nu? Her får du 9 veje til mersalg: Hold kontakt til dine nuværende kunder og undersøg, om der er mulighed for at sælge mere til dem. Hold kontakten løbende – også selv der er lange udsigter til nye opgaver. Opsøg tidligere...
Strategi er ikke kun noget for ledelsen
100-20-3-reglen Der er ikke noget mystisk i 100-20-3-reglen. Den går i al sin enkelhed ud på, at ledelsen har 100 % indsigt i strategien fra deres egen proces, mellemlederne har 20 % indsigt i strategien fra en workshop, og medarbejderne får 3 % indsigt i strategien...
4 ting du ALDRIG må gøre, når det handler som strategi
Du må aldrig … lade være med at have en strategi. Bare fordi en strategi ikke holder evigt i en foranderlig verden, er det ikke en undskyldning for ikke at have en strategi. Tværtimod er styrken ved en strategi, at den hele tiden ændres og tilpasses...
Nyhedsbreve er en døråbner for det langsigtede salgsarbejde
*Ring, riiiiing* “Hej! Nu skal du hører hvad jeg går og laver i min virksomhed for tiden!” Kunne man forestille dig at du ringer ud til samtlige kunder fire gange om året, med den sætning som den første, for at fortælle, hvilke projekter du arbejder med, give...
Strategi i fællesskab
Når du som leder skal lave en strategi - om det er for salg, forretningsudvikling eller noget helt tredje - er det vigtigt at involvere dine medarbejdere. Hvis du laver strategien alene, vil de ikke vide, hvorfor de bliver stillet specifikke opgaver, og forvirringen...
Styrk kundens købsoplevelse med disse spørgsmål
Dårlige kundeoplevelser giver færre kunder. Det er derfor vigtigt at sikre sig, at man som virksomhed yder den bedste mulige service, og hermed styrker kundens købsoplevelse. Vi har fundet to spørgsmål frem, I kan stille jer selv, før I starter kunderejsen. ”Ved vi,...
Krisen kradser
Krisen har været undervejs længe, og det begynder at kunne mærkes i de fleste virksomheder. Derfor er det vores Nyhedsbrev oktober's fokus denne gang. Hvad kan du gøre for at mindske virkningen og komme foran de andre i din branche? Hvis du ikke har tilmeldt dig...
5 ting du aldrig må sige i en salgssituation
Når du står i en salgssituation, vil du gerne sige de rigtige ting. Hvis ikke, kan du miste kundes interesse, eller måske skræmme dem væk fra dit produkt/din service. Her er 5 af de ting du aldrig må sige: ”Jeg ringer til dig,...
Ineffektive salgsmøder er spild af tid
Hvis man ikke får noget ud af sine salgsmøder, kunne man lige så godt lade være med at afholde dem. For at undgå ineffektive salgsmøder, kan i følge denne skabelon: Hvorfor holder vi mødet? Spørg jer selv inden mødeindkaldelsen: Hvad er målet med dette møde? Er mødet...
En sparringspartner som assistenttræner
Som i sport gælder det også for virksomheder om at have et mål at sigte efter. Men ved du, hvad målet er? Ved du præcis, hvad der skal til for at nå det? Hvem har du som assistenttræner til at udfordre dig på taktikken? Jeg oplever ofte, at ledere, der står alene med...
Sælg dig selv med elevatortalen
I sidste uge kunne du læse om tips til netværkssalg. Der er dog et enkelt tip vi har gemt, nemlig at du skal have styr på elevatortalen. Men hvad er det egentlig? Elevatortalen er en præsentation af dig selv / din virksomhed, der er så kort, at den kan fortælles i...
Netværkssalg er salg uden at sælge
Netværkssalg er en metode til at opbygge kunderelationer. Her får man kunder via sit netværk. Man kender nogle, der kender nogen, der kan anbefaler en. Det er derfor en god idé at være aktiv, når man er til konferencer, seminarier eller andet. Her får du nogle gode...
Du må aldrig stoppe salgsarbejdet!
Mange virksomheder overvejer for tiden at stoppe salgsarbejdet – og jeg ved godt hvorfor, men lad vær! Du har brugt lang tid på at styrke salgsindsatsen, der er rettet mod den perfekte målgruppe. I ved præcis hvem deres leverandører er, og hvordan I skal vinde...
Tre tips om salg via netværk
Verdenen er ved at åbne igen efter Corona'en og vi skal ud og møde vores kunder, potentielle kunder, netværke og skabe nye kunder. Uanset om du kommer fra en stor eller en lille virksomhed – er du ”sælger” for den, når du møder potentielle kunder derude. Salg gennem...
Strategieksekvering: Indvendinger du skal forholde dig til
Det der med strategi er da piece of cake! Ledelsen laver strategien og klapper den af med medarbejderne bagefter … Men så let går det ikke. Hvis medarbejderne ikke forstår eller accepterer strategien, så bliver den svær at gennemføre. Lige præcis dét er mange...
Når strategien først er klar, er det for sent
Med andre ord: Hvis du vil sikre, at jeres 2025-strategi giver resultater, så skal medarbejderne involveres i processen allerede fra start. Når strategien er lagt, er det for sent. Medarbejderne kan give ledelsen vigtig viden om kunderne, organisationen, produkterne...
Har I travlt med at planlægge en ny kampagne, fordi den sidste ikke virkede?
Mange marketingsafdelinger / virksomheder bruger for lidt tid på at planlægge kampagner. Det går stærkt og erfaringen er jo ofte at kampagnerne ikke giver så mange ekstra ordrer. Nej og det er netop derfor. Prøv at gentænke planen for jeres kampagner. Hvem er den...
Du får her nogle enkle råd, der vil øge din indtjening
Ved afslutning af et kursus eller foredrag spørger jeg ofte deltagerne om .... Når jeg holder kursus eller foredrag slutter jeg ofte af med at spørge deltagerne: ”Nu har I fået nogle værktøjer / inspiration – hvad vil du gå hjem og gøre anderledes?" Det kan omsættes...
Sådan positionerer du din virksomhed efter Corona’en
Lad mig videregive et råd om 4S modellen, som mange virksomheder har taget i brug under Corona krisen. Hvad kan vi bruge den til nu? Jeg giver også nogle råd fra en af de store industrivirksomheder i Danmark, der har benyttet modellen. Sådan anvender du 4S modellen i...
Overvejer du at tiltrække en bestyrelse?
Hvornår skal du oprette en bestyrelse? Du har drevet din virksomhed i mange år Du er forholdsvis nystartet (3-4 år) Du mangler sparring på strategisk niveau Du ønsker at vækste din virksomhed Du vil snarest muligt i gang med, at gøre din virksomhed klar til salg Under...
Vælg dine eksterne konsulenter med omhu
Den perfekte konsulent er en, der videreudvikler dine ideer og samtidig sparker nye perspektiver ind. En, der åbner for muligheder, man ikke selv havde set. Det er samtidig en, som man har tillid til at lukke ind i sin organisation og vise både de stærke og svage...
VI LØSER OPGAVER FOR