Hvis man ikke får noget ud af sine salgsmøder, kunne man lige så godt lade være med at afholde dem. For at undgå ineffektive salgsmøder, kan i følge denne skabelon:

Hvorfor holder vi mødet? 
Spørg jer selv inden mødeindkaldelsen: Hvad er målet med dette møde? Er mødet overhovedet relevant? Det meste af mødetiden er spildtid, fordi deltagerne ikke har forstået eller accepteret formålet og man lige så godt kunne sende en mail til dem. 

Hvornår skal vi være færdige?  
Gennemgå dagsordenen og fastslå en tidsramme inden mødets begyndelse – og hold den! 

Bordet rundt 
Alle mødedeltagere får et par minutter til deres succeshistorier ved mødets begyndelse, så ingen sidder og er ukoncentrerede. Konkludér på, hvad I kan lære af jeres succeser. 

Eventuelt et tema 
Handler mødet specifikt om et nyt produkt eller en kampagne, som gerne skal skabe bevidsthed om fokusområdet blandt sælgerne. 

Markedssituationen 
Rapportering fra sælgerne ude i marken. Hvad oplever de ude hos kunderne? Hvilken ny faktuel viden har de fået? Er der nye konkurrenter, nye trusler osv? 

Næste møde 
Hvornår mødes vi næste gang – og hvad skal hver især foretage sig inden da? Fastsæt gerne en tid og en dato for mødet, så er det på plads. 

Vil du have hjælp til at komme hele listen igennem, eller få lagt en strategi der passer bedre til netop din virksomhed, kan du kontakte Optimax her:  

https://www.optimax.dk/lej-en-salgschef/  

 

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Dataloven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er nødvendige for at sikre funktionen på hjemmesiden. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke. Dette websted bruger forskellige typer af cookies fra Google analytics. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter, betragtes dette som din accept.

Luk