Mange marketingsafdelinger / virksomheder bruger for lidt tid på at planlægge kampagner. Det går stærkt og erfaringen er jo ofte at kampagnerne ikke giver så mange ekstra ordrer. Nej og det er netop derfor.

Prøv at gentænke planen for jeres kampagner.

  • Hvem er den målrettet til? Skriv i et sprog, der passer til målgruppen (tænk på røde, gule, blå og grønne beslutningstagere – for at omtale en ofte anvendt model).
  • Tjek ude i markedet hvad konkurrenterne gør lige nu. Er de i gang med en kampagne? Kan du bruge jeres styrker til at mindske konkurrenternes kampagneværdi?
  • Hvis du benytter din Nyhedsmail som kanal, skal du have segmenteret dine modtagere. Og USP’er (unique selling points) skal fremgå for hvert segment. Det er ikke de samme parametre boligselskabet og viceværten køber ind efter. Send ikke samme Nyhedsmail til alle.
  • Brug SoMe som en aktiv del af planen. Skal der bygges spænding op til launching? Skriv gerne det samme flere steder. Du behøver ikke at reformulere teksten. Kan en egentlig annoncekampagne rettet mod nøje udvalgte være givtigt. Brug virksomhedsstørrelse, branche, stillingsbetegnelse mm. som segmenteringskriterie på fx LinkedIn.

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Dataloven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er nødvendige for at sikre funktionen på hjemmesiden. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke. Dette websted bruger forskellige typer af cookies fra Google analytics. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter, betragtes dette som din accept.

Luk